Coraz to większa ilość marketerów dostrzega ogromne możliwości działania reklamy na serwisach społecznościowych. Już w tym momencie, większa część korporacji, uznanych marek, podaje własnym odbiorcom kontakt na jedna z platform społecznościowych. Portale te, jako miejsce spotkań nieograniczonej liczby fanów internetu, są też miejscem do dyskusji, wymiany poglądów, oceny towarów.
Internauci tworzą charakterystyczne kluby jednoczące wielbicieli, zapaleńców wyznaczonych artykułów, usług, przedsięwzięć – sprawdź prowadzenie facebooka. Jeden fanpage, to chociaż 50 entuzjastów. Takich fanpage’y jest najwięcej, albowiem ponad 60 tysięcy. Dla zamiarów marketingowych, im większy fanpage, tym lepsze dotarcie z reklamą. Parę polskich profili pozyskało dotychczas od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy hołdowników, co pokazuje jak gigantyczny jest to potencjał reklamowy.
Taka ilość entuzjastów, pasjonatów danego profilu, jest już reklamą samą w sobie. Poprawne artykuły będą zrzeszały obszerną ilość fanów, jest to nieuniknione. Fani odnaleźli swoje miejsce do wymiany opinii, wrażeń, do dyskusji – tak właściwie, to oni mają w tej chwili potencjał do dalszego tworzenia wizerunku danego profilu.